حذف نام شعبه بهانه جدید بانكها برای نپرداختن ارز دانشجویی
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، تعدادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج كشور كه پس از مدتها ماندن در نوبت دریافت معرفی نامه ارز از وزارت علوم شده اند؛ هنگام مراجعه به بانكها به در بسته خورده اند.

پیش از این نام و شعبه بانك برای دریافت ارز دانشجویی در معرفی نامه متقاضیان از طرف وزارت علوم قید می شد كه اخیرا این معرفی نامه ها بدون ذكر نام شعبه صادر می شود و برخی از بانك ها با این استدلال كه در نامه وزارت علوم باید نام بانك و شعبه قید شود، از پذیرفتن نامه دانشجویان و پرداخت ارز به آنها خودداری می كنند.

مدیركل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم دراین رابطه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: روزانه حدود 450 نفر برای دریافت ارز دانشجویی وزارت علوم ثبت نام می كنند و قبلا كه معرفی نامه ها با قید نام و شعبه بانك صادر می شد هر روز به طور متوسط 50 نفر برای تعویض و تغییر نام و شعبه بانكی مجددا به وزارت علوم مراجعه می كردند به این دلیل كه یا بانكهای مشخص شده، همكاری لازم را با آنها نداشتند و یا مراجعه به این شعبه ها برای متقاضیان دشوار بود.

'حسن مسلمی نایینی' ادامه داد: به منظور جلوگیری از مراجعه مجدد و تسهیل در روند دریافت ارز دانشجویی، هماهنگی هایی با بانك مركزی به عنوان مرجع اصلی امور بانكی در كشور صورت گرفت و این بانك در بخشنامه ای اعلام كرد كه از این پس معرفی نامه دریافت ارز دانشجویی بدون نام شعبه صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: نظارت بر روند اجرای امور بانكی و رسیدگی به تخلفات مربوطه بر عهده بانك مركزی و مسوولان اقتصادی كشور است و وزارت علوم در این زمینه وظیفه دارد كه دانشجو و واجد شرایط بودن وی را برای دریافت ارز دانشجویی به بانكها تایید و معرفی نامه مربوطه را صادر كند.

مسلمی اظهار داشت: اداره كل بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم به منظور فراهم ساختن تسهیلات دریافت ارز دانشجویی برای دانشجویان شهرستانی و خانواده آنها و تسریع در تحویل نامه معرفی به بانك برای دو هزار و 751 نفر كه در سامانه نشا ثبت نام كرده و موفق به اخذ نوبت شده بودند نیز ترتیبی داد تا بتوانند معرفی نامه خود را از ساعت 11 روز جمعه، 5 اسفندماه 90 در 9 شهرستان كشور تحویل گیرند.

وی توضیح داد: اسامی این افراد به همراه تاریخ و محل مراجعه برای دریافت ارز دانشجویی از هفته گذشته بر روی پایگاه اینترنتی اداره كل بورس و دانشجویان خارج به نشانی http://iranscholarship.msrt.ir قرار گرفت و نمایندگان اداره كل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم برای تحویل معرفی نامه ها به واجدان شرایط در شهرستان های ارومیه، همدان، تبریز، اصفهان، كرمانشاه، مشهد، اهواز و بابلسر مستقر شدند اما متاسفانه فقط 800 نفر به این نمایندگان مراجعه كردند.

مدیركل امور دانشجویان خارج وزارت علوم به متقاضیان دریافت ارز دانشجویی توصیه كرد به اخبار منتشره توسط رسانه ها و اطلاعیه های پایگاه اینترنتی این اداره كل توجه بیشتری داشته باشند.

بیش از 23 هزار نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در كشورهای خارجی از مهرماه امسال تاكنون برای دریافت معرفی نامه ارز دانشجویی به وزارت علوم مراجعه كرده اند كه هنوز نیمی از آنها در نوبت دریافت ارز هستند.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: نیویورک , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: